Podmienky prijatia
Ubytovanie
Krúžky
Predmety

Taliansko, 3. - 8.10.2012 (pondelok)

1. deň: Po dlhej štrnásť hodinovej ceste sme sa okolo pol ôsmej dostali do Florencie na Michelangelovo námeste. Odtiaľ sme mali očarujúci výhľad na celú Florenciu. Potom sme sa presunuli do mesta na známe námestie Piazza della Signorina, kde sa nachádza florentská radnica. Pani profesorka Fintová nám na námestí povedala zaujímavosti z histórie. Ďalej sme sa presunuli k dómu Santa Maria del fiore.

2. deň: Odchod z hotela, kde sme boli ubytovaní, bol o 10:00. Autobus nás doviezol k rímskemu metru s ktorým sme sa dostali až pri Colosseum, odkiaľ bol krásny výhľad na okolie. Bolo vidieť aj na Konštatntínov oblúk ktorý je na fotke. Po prehliadke Colossea sme sa vybrali k pamätníku Viktora Emanuela II.. Vo vnútri je hrobka neznámeho vojaka s večným plameňom – pamätník padlým v 1. sv. vojne. Potom sme prešli k známemu námestiu Piazza Navona kde sa nachádza asi najznámejšia fontána v Ríme - Fontana di Trevi. V blízkosti je Španielske námestie, známe tým, že sa tam nachádzajú španieslke schody kt. vedú k francúzskemu kostolu Trinita dei Monti.

3. deň: Odchod z hotela bol o 9:00. Autobus nás vysadil v meste Tivoli, kde sme navštívili Villu d´ Este, ktorá je postavená v renesančnom slohu a tvorí jednu z vrcholných ukážok talianskej klasickej i záhradnej architektúry. Je zapísaná na zozname Svetového dedičstva UNESCO.

4. deň: Odchádzali sme okolo ôsmej do Vatikánu, kde prebiehala omša s pápežom, niektorí z nás sa na chvíľu zúčastnili. Potom sme sa vydali smerom k Vatikánskemu múzeu, pri ktorom sme sa iba odfotili, lebo bolo zatvorené. Navštívili sme Chrám sv. Petra - je to majestátna renesančno-baroková stavba, najslávnejšia a najviac navštevovaná svätyna na svete, sídlo pápeža. Okolo siedmej večer sme odcestovali a v Nitre sme boli na druhý deň, v pondelok, okolo obeda.