|
Program celoživotného vzdelávania (PCV)
Hlavným cieľom programu celoživotného vzdelávania je prispieť k rozvoju spoločnosti s trvalo udržateľným hospodárskym rastom, vyšším počtom a vyššou kvalitou pracovných miest a sociálnou súdržnosťou.
Cieľmi sú tiež:
- podporovať vzájomnú výmenu, spoluprácu a mobilitu medzi systémami vzdelávania a odbornej prípravy tak, aby sa stali svetovým štandardom kvality
- podpora tvorivosti
- súťaživosti a rast podnikateľského ducha v členských štátoch
- podpora výučby jazykov a jazykovej rozmanitosti
- podpora rovnosti medzi mužmi a ženami
- prispievanie k boju proti všetkým formám diskriminácie
Program bude trvať sedem rokov (2007 - 2013) a celkový rozpočet je 6 970 miliónov €.
PCV pozostáva z prierezového programu (program Jean Monnet je určený na podporu výučby, výzkumu a reflexie v oblasti európskej integrácie a európskych inštitúcii a asociácii, politiku spolupráce a inovácie v celoživotnom vzdelávaní, jazyky, tvorbu inovačných IKT a využívanie výsledkov vzdelávania) a zo 4 sektorových podprogramov:
- školské - COMENIUS
- vysokoškolské vzdelávanie - ERAZMUS
- odborná príprava - LEONARDO DA VINCI
- vzdelávanie dospelých - GRUNDTVIG
Program je tvorený pre 27 členských štátov EÚ, štáty ktoré patria do európskeho združenia voľného obchodu a hospodárskeho priestoru a zámorské krajiny a územia. PCV je určený pre žiakov, študentov, učiteľov, inštitúcie a organizácie poskytujúce vzdelávanie, podniky, sociálnych partnerov a ich organizácie, združenia a neziskové organizácie, dobrovolnícke a mimovládne organizácie.
Na realizácii sa podieľaju: Európska komisia, Národné agentúry, Vnútroštátne orgány, Výkonná agentúra v Bruseli pre vzdelávanie audiovíziu a kultúru a Európske stredisko pre rozvoj odborného vzdelávania v Gréckych Tessalonikách.
Životný cyklus projektu:
- predkladanie návrhov projektov
- hodnotenie návrhov a výsledky výberu
- fáza uzatvárania zmluvy a obdobie oprávnenosti pre činnosť projektu
- monitorovanie a predloženie priebežnej správy
- predloženie záverečnej správy
- kontroly po ukončení projektu a audity na mieste
Prihlášky projektov musia byť predložené Národnej agentúre v príslušnom štáte. prihlášky hodnotia dvaja experti, komisia, rôzne agentúry a výberová komisia aby po posúdení kritérii mohli byť udelené granty.
Partnerstvá:
- Moravskosliezsky kraj
- Stredná škola spoločného stravovania
- Ostrava-Hrabovka, príspevková organizácia
- Stredná škola hotelierstva a gastronómie
- Frenštát pod Radhoštím, príspevková organizácia
- UNIHOST Združenie podnikateľov v pohostinských stravovacích a ubytovacích službách ČR
- Nitriansky samosprávny kraj
- Stredná odborná škola T. Vansovej 2, Topoľčany
- Spojená škola, Slančíkovej 2, Nitra
- Viliam Turan TURANCAR
Cieľom partnerstva je nadviazanie dlhodobej spolupráce medzi Nitrianskym samosprávnym krajom a Moravskosliezskym krajom ako na úrovni škôl, tak na úrovni verejnej správy a ostatných organizácii, ktoré sa zapájajú do vzdelávania žiakov.
|