5 druhov ovocia, ktoré by ste mali jesť večer pre lepší spánok

Objavte tajomstvo dokonalého spánku: Päť druhov ovocia, ktoré by ste mali jesť večer pre lepší spánok.

Spánok je nevyhnutný pre naše zdravie a pohodu a existujú potraviny, ktoré podporujú pokojný spánok. V tomto článku si povieme o 5 najlepších ovocí, ktoré môžete jesť večer, aby ste spali ako bábätko, a predstavíme im ich výhody a tipy na použitie.

1. Mandle

Mandle nie sú technicky ovocie, ale pochádzajú z kvitnúceho stromu, ktorý patrí do čeľade Rosaceae jablká, hrušky a čerešne. Tieto orechy s mnohými výhodami obsahujú horčík, vynikajúci minerál pre svalovú a nervovú relaxáciu, ako aj arginín, aminokyselinu, ktorá sa podieľa na produkcii melatonínu, hormónu regulujúceho spánok.

Ako ich konzumovať:

  • Jedzte niekoľko surových alebo jemne opečených mandlí 30 minút pred spaním.
  • Pridajte drvené mandle do jogurtu alebo misky ovsených vločiek.
  • Namočte malú hrsť mandlí na niekoľko hodín do vody a vychutnajte si ich pred spaním.
Prečítajte si tiež:   Odhalili sme: Ktorá časť vášho sedadla v MHD je pravým rajom pre bacily?

2. Ananás

Ananás je bohatý na vitamíny a vlákninu, ktorá pomáha zlepšovať trávenie a predchádza pocitom nafukovania a ťažkosti pred spaním. Okrem toho ananás obsahuje enzým nazývaný bromelaín, ktorý má vlastnosti protizápalové a môže zlepšiť dýchanie, čo je výhodné najmä pre tých, ktorí trpia spánkovým apnoe spojeným s problémami dutín.

Ako ho konzumovať:

  • Po večeri si ako dezert doprajte pár kúskov čerstvého ananásu.
  • Pridajte na kocky nakrájaný ananás do miešaného ovocného šalátu.
  • Zmiešajte ananás s trochou vody a niekoľkými kockami ľadu a vytvorte osviežujúce smoothie.

3. Melón

Melón je ideálnym ovocím na horúce letné večery, pretože vďaka vysokému obsahu vody pôsobí osviežujúco a hydratačne. Melón je tiež zdrojom vitamínu C a draslíka, dvoch základných živín pre reguláciu nervového systému a svalovú relaxáciu. Nakoniec, melón obsahuje antioxidanty ako beta-karotén a luteín, ktoré pomáhajú znižovať oxidačný stres spôsobený zlou kvalitou vzduchu alebo nevyváženou stravou.

Prečítajte si tiež:   Ako dosiahnuť zdravé nechty: 9 chýb, ktorým by ste sa mali vyhnúť

Ako ho konzumovať:

  • Nakrájajte plátky melóna a vychutnajte si ich samotné alebo so surovou šunkou.
  • Studenú melónovú polievku pripravíte zmiešaním dužiny melónu s vodou, citrónovou šťavou a niekoľkými lístkami čerstvej mäty.
  • Verrine alebo zmrzlinové misky ozdobíme melónovými guľkami a podávame vychladené.

4. Čerešne

Čerešne sú lahodné ovocie bohaté na melatonín, hormón, ktorý reguluje naše vnútorné biologické hodiny a podporuje spánok. Okrem obsahu melatonínu obsahujú čerešne aj antokyány, antioxidačné pigmenty, ktoré sa spájajú so znížením stresu a zápalov. Vychutnanie si čerešní vo večerných hodinách vám preto môže pomôcť spať pokojne a hlboko.

Ako ich konzumovať:

  • Ako dezert zjedzte hrsť čerstvých čerešní.
  • Pridajte odkôstkované čerešne do tvarohu alebo bieleho jogurtu na chutné nočné občerstvenie.
  • Pripravte si čerešňový kompót varením čerešní s trochou vody a cukru, kým nezmäknú, a potom ich pred konzumáciou nechajte vychladnúť.
Prečítajte si tiež:   Odhalili sme: Ktorá časť vášho sedadla v MHD je pravým rajom pre bacily?

5. Banán

Banán je cenným zdrojom vitamínov B6, C a minerálov ako draslík a horčík, ktoré hrajú kľúčovú úlohu pri svalovej a nervovej relaxácii. Okrem toho majú banány mierny glykemický index, čo znamená, že pomaly uvoľňujú energiu do vášho tela, vďaka čomu sa budete cítiť dlhšie sýty a vyhnete sa nočným chúťkam.

Ako ho konzumovať:

  • Vychutnajte si banán samotný alebo s krajcom celozrnného chleba ako vyvážený nočný snack.
  • Pridajte plátky banánu do misky cereálneho alebo ovocného šalátu.
  • Pripravte si smoothie s banánom, mandľovým mliekom a kakaovým práškom na lahodný a zdravý nápoj pred spaním.

Začlenením tohto ovocia do svojich večerných stravovacích návykov podporíte kvalitný spánok a zobudíte sa v skvelej kondícii. Neváhajte obmieňať pôžitky kombináciou týchto plodov alebo ich začlenením do iných receptov, aby ste využili ich výhody a zároveň si vychutnali lahodné dezerty a občerstvenie.

Photo of author
O autorovi, Kamila Vargová
Zaujímam sa o psychológiu a svoj čas trávim hľadaním nových intelektuálnych výziev, aby som si precvičil myseľ a zároveň si oddýchol.
Úvodná stránka » Novinky » 5 druhov ovocia, ktoré by ste mali jesť večer pre lepší spánok