6 potravín, ktoré by ste mali jesť bez obmedzení, ak chcete zabrániť predčasnému šediveniu vlasov

Objavte tajomstvo mladosti a zdravia vďaka týmto 6 potravinám! Dejte zbohom predčasným bielym vlasom a vychutnajte si jedlo bez obmedzení.

Pociťujete prvé šediny a chcete spomaliť ich vznik? Máme pre vás riešenie! Existujú potraviny, ktoré môžete jesť s mierou, aby ste predišli skorému výskytu bielych vlasov. Ste pripravení ich objaviť? Tak, poďme !

Živiny nevyhnutné pre dobré pigmentové zdravie vlasov

Po prvé, je dobré pochopiť, ktoré živiny hrajú dôležitú úlohu pri pigmentácii vlasov. Niekoľko štúdií v skutočnosti preukázalo, že naša strava môže mať značný vplyv na naše vlasy. Tu sú najdôležitejšie vitamíny a minerály:

  • Vitamín B5: podporuje syntézu melanínu, ktorý dodáva vlasom prirodzenú farbu.
  • Vitamín E: antioxidant, tiež chráni bunky pokožky hlavy, ako aj vlasové folikuly.
  • zinok: tento rozhodujúci minerál prispieva k nepretržitej obnove vlasových buniek a spomaľuje proces pigmentácie.
Prečítajte si tiež:   Ako dezinfikovať vašu toaletu v rekordnom čase? Skúste tieto 3 účinné tipy!

Potraviny, ktoré uprednostňujete, aby ste sa vyhli predčasným sivým vlasom

Tu je zoznam šiestich potravín bohatých na vitamíny B5, E a zinok, ktoré by ste mali zahrnúť do vašej stravy, aby ste sa vyhli skorému výskytu bielych vlasov:

1. Vajcia

Vaječný žĺtok, bohatý na bielkoviny a esenciálne aminokyseliny, je tiež výborným zdrojom vitamínu B5 a vitamínu E. Tieto pomáhajú oddialiť výskyt bielych vlasov tým, že zachovávajú prirodzenú pigmentáciu vlasov. Vajíčka teda môžete jesť v rôznych formách (omeleta, vyprážané, natvrdo) bez problémov!

2. Losos

Losos je nielen chutný, ale aj neuveriteľne dobrý pre zdravie vlasov. Okrem toho, že je táto tučná ryba bohatá na omega-3, obsahuje aj vysoké množstvo vitamínu B5 a zinku. Jedzte lososa pravidelne, grilovaného alebo údeného, ​​aby si vlasy zachovali farbu po celý život.

Prečítajte si tiež:   Objavte, prečo je plnenie nádrže až po okraj škodlivé!

3. Zelená zelenina

Tmavá listová zelenina, ako je špenát, mangold a kel, je tiež skvelá na prevenciu skorých šedivých vlasov. V skutočnosti sú uznávané pre svoje antioxidačné vlastnosti, ako aj pre obsah vitamínu B5, ktorý pomáha chrániť našu pokožku a vlasy pred poškodením spôsobeným voľnými radikálmi.

4. Právnici

Avokádo je ďalšou potravinou, ktorú by ste nemali zanedbávať, ak sa chcete vyhnúť výskytu bielych vlasov v mladom veku. Je bohatý na vitamín E a nenasýtené mastné kyseliny, ktoré sú nevyhnutné pre zdravie našej pokožky hlavy a vlasov. Zmenou spôsobov konzumácie tohto jedla (v šaláte, v guacamole, na toaste) budete mať všetky šance na udržanie prirodzene pigmentovaných vlasov.

5. Orechy a semená

Vlašské orechy, mandle, lieskové oriešky a slnečnicové semienka sú tiež skvelými spojencami na zachovanie farby vašich vlasov. Obsahujú veľké množstvo vitamínu E, zinku a selénu, všetkých živín, ktoré zohrávajú zásadnú úlohu pri ochrane pred voľnými radikálmi a pri zachovaní pigmentácie vlasov. Neváhajte ich pridať do šalátov, cereálií alebo jogurtov!

Prečítajte si tiež:   Objavte, prečo je plnenie nádrže až po okraj škodlivé!

6. Mlieko a mliečne výrobky

Nakoniec nezabudnime na mlieko a jeho deriváty, ako sú jogurty a syry. Tieto poskytujú vynikajúci zdroj vápnika, minerálu, ktorý výrazne prispieva k posilneniu vlasov a predchádza ich predčasnému starnutiu. Okrem toho sú mliečne výrobky tiež dobrým zdrojom vitamínov B5 a D, ktoré sú nevyhnutné pre udržanie zdravej produkcie melanínu.

Posledné slovo v boji proti predčasným bielym vlasom

Aby ste predišli skorému výskytu bielych vlasov, neváhajte pravidelne konzumovať tieto potraviny bohaté na vitamíny B5, E a zinok. Prijatím vyváženej a pestrej stravy dodáte vlasom všetky živiny potrebné pre ich pigmentové zdravie a krásu. Takže, na čo čakáte, aby ste tieto potraviny zaradili do svojich jedál? Vaše vlasy sa vám poďakujú!

Photo of author
O autorovi, Kamila Vargová
Zaujímam sa o psychológiu a svoj čas trávim hľadaním nových intelektuálnych výziev, aby som si precvičil myseľ a zároveň si oddýchol.
Úvodná stránka » Novinky » 6 potravín, ktoré by ste mali jesť bez obmedzení, ak chcete zabrániť predčasnému šediveniu vlasov