Avokádo a chudnutie: Je toto ovocie skutočne najlepším partnerom pre vaše zdravie?

Prečo je avokádo považované za superpotravinu pri chudnutí a aké ďalšie zdravotné výhody prináša?

V rámci zdravej a vyváženej stravy sa veľa ľudí obracia na potraviny, ktoré sú známe svojimi zdravotnými benefitmi. Medzi nimi je avokádo často uvádzané ako cenný spojenec pre jemné chudnutie. čo to naozaj je? Poďme spoločne dešifrovať nutričné ​​vlastnosti tohto jedla s jeho lahodnou chuťou a zvyšujúcou sa konzumáciou.

Zloženie bohaté na živiny

Avokádo je ovocie pochádzajúce zo Strednej Ameriky a Mexika, ktoré si rýchlo získava obľubu na stoloch po celom svete. Má veľmi chutnú krémovú dužinu a je pre ňu obzvlášť cenená bohaté na nenasýtené mastné kyselinynajmä omega-3.

Okrem týchto mastných kyselín, ktoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie našich buniek, obsahuje avokádo aj zaujímavé množstvo vlákniny, vitamínov (B, C, E, a K) a minerálov (draslík, meď, horčík). Tieto ingrediencie to dávajú inak prospešné vlastnosti pre naše telo.

Prečítajte si tiež:   Ako dokonale vyčistiť lino podlahu: Skvelé tipy a triky, ktoré musíte vedieť!

Mastné kyseliny prospešné pre srdce

Mastné kyseliny prítomné v avokáde, hlavne mononenasýtené, majú tú zvláštnosť, že pomáhajú znižovať hladinu zlého cholesterolu (LDL) a zvyšovať hladinu dobrého cholesterolu (HDL) v našom tele. To umožňuje znížiť kardiovaskulárne riziká a prispieť k zdraviu našich sŕdc.

Bohaté na vlákninu podporujúcu sýtosť

Vysoký obsah vlákniny v avokáde je nepopierateľným prínosom pre tých, ktorí chcú schudnúť. Vláknina má totiž schopnosť absorbovať vodu a vytvárať rýchlejší pocit sýtosti počas jedla. To má za následok a prirodzené zníženie spotrebovaného množstva, bez toho, aby ste sa museli pripraviť alebo pociťovať hlad. Okrem toho je vláknina uznávaná pre svoju prospešnú úlohu pri črevnom tranzite.

Avokádo ako súčasť vyváženej stravy

Aj keď je pravda, že avokádo má pre naše zdravie veľa benefitov, treba pripomenúť, že je aj kalorické vďaka vysokému obsahu tuku. Takže aj keď sú tieto tuky „dobré“ pre naše zdravie, neznamená to, že nemajú žiadny vplyv na našu váhu.

Integrácia do pestrej stravy

Je nevyhnutné mať na pamäti potrebu diverzifikácie stravy. Avokádo môže byť začlenené do vášho denného jedálneho plánu, ale nemalo by byť jediným zdrojom konzumovaného tuku. Pozor si treba dať aj na doplňte svoj denný príjem tukov ďalšími zdravými potravinamiako sú orechy, mastné ryby alebo olivový olej.

Prečítajte si tiež:   Zistite, či vás niekto blokuje na WhatsApp: Kompletný sprievodca

Prídel a porcie

Aj keď je avokádo chutné a výživné jedlo, malo by sa konzumovať s mierou, aby ste sa vyhli nechcenému priberaniu. Rozumná porcia avokáda je asi štvrtina stredného ovocia alebo dve polievkové lyžice guacamole.

  • Tip 1: Vyberte si zrelé a pevné avokádo; budú ľahšie rozdrviť a naše telo ich lepšie asimiluje.
  • Tip 2: Avokádo skladujte v uzavretom plastovom vrecku v chladničke, aby ste predĺžili jeho trvanlivosť.
  • Tip 3: Neváhajte použiť avokádo ako náhradu za kalorickejšie jedlá (majonéza, maslo) vo svojich receptoch: toasty, šaláty, verrine atď.

Ako uvariť avokádo na chudnutie?

Avokádo sa môže konzumovať rôznymi spôsobmi, aby ste využili jeho prínosy pre zdravie a zároveň podporili chudnutie. Od raňajok až po dezert vrátane rôznych hlavných jedál sa toto ovocie prispôsobí všetkým chutiam a túžbam. Tu je niekoľko nápadov, ako ho pravidelne zaraďovať do jedálneho lístka bez toho, aby vás to omrzelo.

Prečítajte si tiež:   Zistite, či vás niekto blokuje na WhatsApp: Kompletný sprievodca

Zeleninové smoothies a misky

Pridajte štvrtinu avokáda do svojich obľúbených smoothies, aby mali krémovú hladkú textúru. Použite ho aj ako základ zeleninových misiek: doplňte ho quinoou, rukolou, cviklou alebo dokonca paradajkami pre kompletný a chutný pokrm.

Avokádový toast a stratené vajíčko

Ak chcete začať deň energicky, skoré ráno poteší lahodný plátok drveného avokáda na celozrnnom ražnom chlebe so strateným vajíčkom a pár plátkami reďkovky!

Ľahké torty a zákusky

Avokádo môže tiež nahradiť niektoré vysokotučné zložky vo vašom pečive a dezertoch, čím pomáha znižovať kalórie a zároveň si zachováva príjemnú textúru. Napríklad je možné pripraviť nízkotučné avokádové sušienky tak, že na 100 g rozmixovaného avokáda nahradíte časť masla a vajec.

Hoci avokádo nemožno považovať za „zázračné“ jedlo, ktoré vám pomôže schudnúť samo o sebe, je nepochybne kľúčovým spojencom v pestrej a vyváženej strave zameranej na podporu chudnutia.zdravej a udržateľnej hmotnosti. Hlavná vec je konzumovať ho s mierou a pridať kreatívny nádych, aby ste sa vyhli nadbytočným kalóriám!

Photo of author
O autorovi, Kamila Vargová
Zaujímam sa o psychológiu a svoj čas trávim hľadaním nových intelektuálnych výziev, aby som si precvičil myseľ a zároveň si oddýchol.
Úvodná stránka » Novinky » Avokádo a chudnutie: Je toto ovocie skutočne najlepším partnerom pre vaše zdravie?