V čoraz prepojenejšom svete, kde mobilné aplikácie uľahčujú náš každodenný život, by nový pokrok mohol spôsobiť revolúciu v spôsobe, akým si rezervujeme naše výlety: nákup leteniek cez WhatsApp. Táto novinka sľubuje ďalšie zjednodušenie procesu rezervácie a sprístupnenie cestovania.
WhatsApp, ideálna platforma na rezervácie letov
Rastúce používanie okamžitých správ ako WhatsApp ponúka veľa možností v oblasti cestovania. S viac ako dvoma miliardami aktívnych používateľov na celom svete túto aplikáciu už skutočne využívajú mnohé letecké spoločnosti na komunikáciu so svojimi zákazníkmi a uľahčenie určitých transakcií.
Vďaka tejto veľkej obľube a nástrojom, ktoré WhatsApp ponúka, ako je možnosť zdieľania dokumentov, fotografií a lokalít, je možné integrovať aj funkcionality umožňujúce rezerváciu a správu leteniek v rámci samotnej aplikácie. Cestovatelia tak už nebudú musieť na organizovanie svojich ciest používať webové stránky alebo aplikácie tretích strán.
Zjednodušený proces pre cestujúcich
Rezervácia letenky môže byť pre niekoho pracná a stresujúca. Medzi stránkami na porovnávanie cien, rôznymi dostupnými možnosťami (trieda, batožina, sedadlá atď.) a potrebou vytvárať používateľské účty na stránkach leteckých spoločností nie je vždy ľahké sa zorientovať.
Integráciou postupu rezervácie do takej populárnej a rodinnej aplikácie ako WhatsApp by sa proces výrazne zjednodušil. Cestovatelia si mohli rezervovať letenky len niekoľkými kliknutiamibez toho, aby ste museli žonglovať medzi rôznymi platformami alebo si pamätať viacero používateľských mien a hesiel.
Personalizovanejšia a rýchlejšia služba
S takouto funkcionalitou budú môcť letecké spoločnosti ponúkať personalizovanejšie služby, ktoré rýchlo reagujú na potreby zákazníkov. Bude tak možné dostávať ponuky šité na mieru priamo do vašich konverzácií cez WhatsApp, jednoducho komunikovať s agentom spoločnosti v prípade otázok alebo upravovať svoju rezerváciu bez prechádzania zložitým webom.
Výhody aj pre letecký priemysel
Výhody takéhoto systému by sa však netýkali len cestujúcich. Aj letecké spoločnosti by mohli profitovať z tohto nového spôsobu robenia vecí.
Lepšie vzťahy so zákazníkmi
Možnosť priamej konverzácie so zákazníkmi prostredníctvom platformy okamžitých správ by leteckým spoločnostiam umožnila nadviazať s nimi užší a transparentnejší vzťah. Takto by bolo možné rýchlejšie a efektívnejšie vybavovať žiadosti o informácie, zmeny v rezerváciách či sťažnosti.
Okrem toho by to spoločnostiam poskytlo príležitosť vybudovať si lojalitu zákazníkov ponúkaním akcií, personalizovaných ponúk alebo dokonca prednostného prístupu k určitým predajom vstupeniek.
Potenciálne úspory pre letecké spoločnosti
Použitím WhatsApp ako prostriedku komunikácie a výmeny so zákazníkmi budú môcť spoločnosti tiež výrazne ušetriť na svojich prevádzkových nákladoch. V skutočnosti by sa zjednodušila správa rezervácií a call centrá by boli menej vyťažené.
Možné technické a regulačné problémy
Ohľadom implementácie takéhoto rezervačného systému sa však vynára niekoľko otázok. Bude potrebné vyriešiť technické problémy, ako je vývoj používateľského rozhrania integrovaného do aplikácie alebo kompatibilita medzi rôznymi technológiami používanými leteckými spoločnosťami a WhatsApp.
Okrem toho bude potrebné vziať do úvahy možné regulačné obmedzenia týkajúce sa ochrany údajov používateľov a rešpektovania súkromného života, najmä pokiaľ ide o zdieľanie citlivých informácií, ako sú čísla pasov, bankové údaje alebo dokonca osobné údaje.
Budúcnosť je v našich smartfónoch
Napriek týmto neistotám predstavuje myšlienka integrácie funkcie rezervácie letov do aplikácie okamžitých správ, ako je WhatsApp, skutočnú inováciu, ktorá by mohla zmeniť odvetvie cestovného ruchu. Či už si chcete rezervovať letenku, skontrolovať stav letu alebo dokonca dostávať exkluzívne ponuky, letecké spoločnosti sa budú môcť priblížiť svojim zákazníkom a spríjemniť a zjednodušiť ich zážitok. V dobe smartfónov a okamžitej komunikácie nás delí pravdepodobne len pár kliknutí od začiatku revolúcie v cestovnom ruchu.