Si stále unavený? Tu je 5 najlepších tipov na rýchle zvýšenie energie!

Cítite sa stále unavení a bez energie? Je ťažké zvládnuť váš každodenný život? Aj keď to môže byť spôsobené mnohými faktormi, najčastejšie príčiny sú často spojené s naším životným štýlom. Tu je 5 tipov, ktoré vám môžu pomôcť rýchlo zvýšiť hladinu energie a cítiť sa skvele.

Jedzte zdravú výživu na boj proti únave

Jedným z najlepších spôsobov, ako bojovať proti únave a získať späť energiu, je zdravá a vyvážená strava. Správnym stravovaním vaše telo dostáva všetky základné živiny, ktoré potrebuje na optimálne fungovanie, vrátane vitamínov a minerálov potrebných pre dobrú hladinu energie. Ak to chcete urobiť, skúste:

  • Ak chcete zvýšiť príjem ovocia a zeleniny, bohaté na vitamíny, minerály a antioxidanty, nevyhnutné pre správne fungovanie organizmu;
  • pravidelne konzumujte chudé bielkoviny (biele mäso, ryby, tofu), aby svaly dodali potrebnú energiu a predišli tak únave;
  • uprednostňovať potraviny obsahujúce vlákninu, ako celé zrná a strukovinypomáha udržiavať stabilnú hladinu cukru v krvi;
  • rozhodnúť sa pre potraviny proti únave, ako sú mandle, horká čokoláda, avokádo alebo dokonca banány.
Prečítajte si tiež:   Objavte, prečo je plnenie nádrže až po okraj škodlivé!
Si stále unavený?  Tu je 5 najlepších tipov na rýchle zvýšenie energie!
Si stále unavený? Tu je 5 najlepších tipov na rýchle zvýšenie energie!

Vyberajte si prírodné doplnky stravy

Ďalším tipom na rýchle nabratie energie je doplniť stravu prírodnými doplnkami. Tie vám môžu pomôcť vyplniť určité nedostatky vitamínov a minerálov, ktoré sú často zodpovedné za nízku energiu.

Horčík, esenciálny minerál

Nedostatok horčíka môže viesť k zlému prenosu nervových vzruchov a tým spôsobiť fyzickú a intelektuálnu únavu. Štúdie ukázali, že pravidelný príjem horčíka môže výrazne zlepšiť našu energetickú hladinu. Takže si môžete vziať a doplnok horčíka kompenzovať prípadný nedostatok.

Formula B: základné vitamíny proti únave

Vitamíny skupiny B sú nevyhnutné pre udržanie dobrého energetického metabolizmu. Nedostatok vitamínov B môže spôsobiť únavu, podráždenosť a poruchy nálady. Aby ste zabezpečili dostatočný príjem, neváhajte si vziať a Doplnok vitamínu Bnajmä vo forme pivovarských kvasníc.

Prečítajte si tiež:   Ako dezinfikovať vašu toaletu v rekordnom čase? Skúste tieto 3 účinné tipy!

Cvičte denne

Môže sa to zdať protirečivé, ale pravidelné cvičenie pomáha zvyšovať vašu energetickú hladinu. Keď športujeme, naše telo produkuje endorfíny, ktoré poskytujú pocit pohody a znižujú vnímanie bolesti. Fyzická aktivita navyše zlepšuje krvný obeh a lepšie okysličuje mozog, čo pomáha znižovať únavu.

Odporúča sa cvičiť 30 minút mierneho cvičenia, ako je rýchla chôdza, plávanie alebo bicyklovanie aspoň 5 dní v týždni. Ak nie ste zvyknutí cvičiť, začnite postupne a časom zvyšujte trvanie a intenzitu cvičení.

Doprajte si dostatok spánku, aby ste znovu nabrali energiu

Spánok je rozhodujúcim obdobím pre fyzické a duševné zotavenie. Nízka kvalita alebo nedostatok spánku nevyhnutne vedie k únave a môže dokonca spôsobiť problémy s koncentráciou a náladou. Je preto nevyhnutné:

  • spať 7 až 8 hodín za noc;
  • udržiavať pravidelný režim spánku, vstávanie a chodenie do postele každý deň približne v rovnakom čase;
  • mať prostredie vhodné na spánok, pokoj, chlad a úplnú tmu;
  • osvojte si rituály pred spaním, napríklad teplý kúpeľ alebo čítanie, aby ste uľahčili zaspávanie.
Prečítajte si tiež:   Ako dezinfikovať vašu toaletu v rekordnom čase? Skúste tieto 3 účinné tipy!

Zvládnite svoj stres, aby ste rýchlo získali energiu

Stres je často zodpovedný za chronickú únavu. Zvyšuje hladinu stresových hormónov vrátane kortizolu, čo vedie k celkovému pocitu nepokoja a vyčerpania. Ak chcete zabrániť stresu, aby prevzal vašu energiu, vyskúšajte nasledujúce postupy:

  • meditácia, čo vám umožní preorientovať sa, upokojiť myseľ a zlepšiť zvládanie emócií;
  • joga, ktorá kombinuje strečing a relaxáciu a pomáha výrazne znížiť stres;
  • hlboké dýchanie, ktoré pozostáva z pomalého nádychu nosom pri nafúknutí žalúdka a následného dlhého výdychu ústami. Táto technika pomáha regulovať srdcovú frekvenciu a znižuje úroveň stresu a úzkosti.

Aplikovaním týchto rôznych tipov spojených so zdravým životným štýlom bude pre vás ľahké získať späť energiu a efektívne bojovať proti únave na dennej báze.

Photo of author
O autorovi, Kamila Vargová
Zaujímam sa o psychológiu a svoj čas trávim hľadaním nových intelektuálnych výziev, aby som si precvičil myseľ a zároveň si oddýchol.
Úvodná stránka » Novinky » Si stále unavený? Tu je 5 najlepších tipov na rýchle zvýšenie energie!