Zvládnite túžbu po cukre počas diéty: 3 jednoduché a neomylné tipy

comment gérer les envies de sucre pendant un régime

Chuť na cukor je jednou z hlavných prekážok, s ktorými sa stretávame pri diéte. Našťastie existujú účinné metódy, ako ich prekonať bez toho, aby ste ohrozili úspech vašej diéty. V tomto článku nájdete tri spoľahlivé tipy, ako zvládnuť túžbu po cukre a zostať na ceste k úspechu.

Rozhodnite sa pre prírodné alternatívy cukru

Jedným z najlepších spôsobov, ako znížiť chuť na cukor, je nahradiť ich prírodnými alternatívami, ktoré nebudú mať negatívny vplyv na vašu stravu. Tu je niekoľko príkladov:

Esenciálne oleje

Esenciálne oleje vám môžu pomôcť bojovať proti chuti na cukor stimuláciou vašich zmyslov. Napríklad škoricový esenciálny olej možno použiť na pridanie sladkej chuti do vašich nápojov alebo potravinových prípravkov bez pridania kalórií. Podobne aj mätový esenciálny olej môže dodať vašim jedlám sviežu, sladkú chuť a zároveň pomôcť potlačiť chuť do jedla.

Prečítajte si tiež:   Ako prilákať komáre? Konzumáciou týchto potravín to dosiahnete veľmi pravdepodobne!
ako sa vysporiadať s chuťou na cukor počas diéty
ako sa vysporiadať s chuťou na cukor počas diéty

Infúzie

Bylinné čaje sú tiež skvelým spôsobom, ako uspokojiť túžbu po cukre bez toho, aby ste podľahli pokušeniu vysokokalorických jedál. Niektoré rastliny, ako je harmanček, verbena alebo fenikel, majú upokojujúce vlastnosti a môžu pomôcť znížiť stres, často spojený s chuťou na cukor.

Potraviny s vysokým obsahom vlákniny

Potraviny bohaté na vlákninu, ako je zelenina, ovocie alebo celozrnné výrobky, môžu spomaliť vstrebávanie cukru do krvi, a tým znížiť chuť do jedla. Navyše poskytujú dlhotrvajúci pocit sýtosti a pomáhajú tak k menšiemu hladu medzi jedlami.

Jedzte tekutiny, aby ste zahnali túžbu po cukre

Ďalším tipom je jesť v tekutej forme, aby ste efektívne zvládali túžbu po cukre počas diéty. Tu je niekoľko príkladov:

Prečítajte si tiež:   Ako chrániť vašu mikroflóru v horúcom počasí: Prečo je hydratácia kľúčová pre vaše zdravie

Smoothies

Pripravte si smoothie s čerstvým ovocím, mandľovým mliekom alebo nízkotučným obyčajným jogurtom. Okrem toho, že poskytujú základné vitamíny a minerály, tieto výživné nápoje ponúkajú krémovú textúru, ktorá dokáže uspokojiť vašu potrebu sladkosti bez pridania príliš veľkého množstva kalórií.

Polievky

Polievky sú ideálne na naplnenie malých chutí a zároveň obmedzujú príjem kalórií. Vyberajte si recepty na zeleninovej báze s vysokým obsahom vlákniny a nízkym obsahom tuku. Na spestrenie pôžitkov neváhajte pridať korenie alebo aromatické bylinky.

Prirodzene sladené čaje a nálevy

Nakoniec, niektoré horúce nápoje, ako je zelený čaj alebo bylinkové čaje, vám môžu pomôcť zvládnuť túžbu po cukre vďaka svojim antioxidačným vlastnostiam a prirodzene sladkej chuti. Neváhajte ich konzumovať pravidelne počas dňa na uvoľnenie a podporu sýtosti.

Prijatie wellness rutiny na zníženie stresu a túžby po cukre

Stres je často spúšťačom chuti na cukor počas diéty. Aby ste to napravili, osvojte si každodennú wellness rutinu, ktorá vám umožní relaxovať a lepšie zvládať stravu. Tu je niekoľko nápadov:

Prečítajte si tiež:   Ako chrániť vašu mikroflóru v horúcom počasí: Prečo je hydratácia kľúčová pre vaše zdravie

Meditácia

Meditácia je prax, ktorá podporuje relaxáciu a pomáha bojovať proti stresu. Nájdite si každý deň pár minút na to, aby ste sa zamerali na seba a naučili sa lepšie zvládať svoje emócie.

fyzické cvičenie

Pravidelná fyzická aktivita pomáha nielen spaľovať kalórie, ale tiež uvoľňuje endorfíny, hormóny šťastia, ktoré pomáhajú znižovať stres a túžbu po cukre.. Rozhodnite sa pre mierne cvičenia, ako je chôdza, joga alebo plávanie, ktoré môžete vykonávať denne bez veľkého úsilia.

Spánok

Pokojný spánok je nevyhnutný na to, aby ste si lepšie spravovali stravu a vyhli sa chuti na cukor. Snažte sa spať aspoň 7-8 hodín za noc a osvojte si relaxačnú rutinu pred spaním, ktorá vám pomôže zaspať.

Na záver možno povedať, že prekonať túžbu po cukre počas diéty je výzvou, ktorú možno prekonať jednoduchými, prírodnými tipmi. Ak sa rozhodnete pre alternatívy cukru, jedenie tekutín a osvojenie si wellness rutiny, môžete uspokojiť svoje chuťové poháriky a zároveň si zachovať svoju postavu.

Photo of author
O autorovi, Kamila Vargová
Zaujímam sa o psychológiu a svoj čas trávim hľadaním nových intelektuálnych výziev, aby som si precvičil myseľ a zároveň si oddýchol.
Úvodná stránka » Novinky » Zvládnite túžbu po cukre počas diéty: 3 jednoduché a neomylné tipy